تبلیغات
تاثیر فناوری اطلاعات بر ورزش - شرکت های فعال در این زمینه و محصولات آن ها

شرکت های فعال در این زمینه و محصولات آن ها

هم اکنون شرکت های قدرتمندی در سرار جهان در کشورهایی مانند ژاپن،کره جنوبی و بعضی از کشور های اروپایی وجود دارند که آنالیز فوتبال را از طریق نرم افزار انجام می دهند.برای مثال به کارهایی که شرکت Prozone در این زمینه انجام داده میتوان اشاره کرد. این شرکت CD آنالیز فینال جام باشگاه های اروپا بین تیم های یوونتوس و میلان را به قیمت 5000 دلار بفروش می رساند. این سی دی شامل اطلاعات و وقایع کل بازی، عملکرد تک تک بازیکنان و تحلیل بازی بود که توسط این شرکت انجام شده بود. شرکت Prozone هم فقط تحلیل یک بازی را بر روی یک سی دی ارائه می کرد نه اینکه نرم افزار را بفروشد.

این شرکت بعنوان مثال با باشگاه ها ها قرارداد میبندد که بازی های خاصی را مورد تحلیل قرار دهد. برای اینکار یکسری سخت افزارهای خاصی را در استادیوم ها نصب میکند. در این سیستم دوربین اصلی را بر روی بالن بالای استادیوم سوار می کنند. این دوربین کل زمین را پوشش می دهد. بعد بر اساس قراردادی که از قبل با تیم ها دارند، روی توپ و یقه بازیکنان سنسورهایی نصب می کنند، بطوریکه بازیکن هیچ احساس مزاحمتی نمی کند. حتی روی داورها هم سنسورهایی نصب می کنند. دوربین های مختلفی هم هست که بعضی از آنها همراه با توپ تغییر زاویه می دهند بعضی از آنها 3/1 زمین را پوشش می دهند. تعدادی دیگر از عرض فیلمبرداری می کنند و بعضی دیگر از طول.
وقتی بازی جریان پیدا میکند، روی کامپیوتر اصلی حرکت های بازیکنان به شکل گوی نشان داده می شود و به همان شکل هم ضبط میشود. در پایان بازی یک انیمیشن از آن شبیه سازی می شود.منتها بازیکنان مثل مهره هستند. به اینصورت حرکت و جایگیری روی توپ و امثال آنرا می توان بررسی کرد

این عملیات وابسته به ورزشگاه نیست که بگوییم تنها در ورزشگاه های پیشرفته قابل انجام است و هر جایی می توان اینکار را انجام داد. فقط کافی است قرارداد لازم بسته شود. حتی این شرکت می توان طبق قرارداد به تهران بیاید و بالن را نصب کند و بقیه کارها نیز به همین ترتیب